Canon i-SENCE MF643Cdw scannen naar map - Synology

Moderator: Theet

Theet
Posts: 200
Joined: Mon 27 Sep 2010, 16:35

Canon i-SENCE MF643Cdw scannen naar map - Synology

Post by Theet »

Ik heb zelf een MFC643cdw en een DS-box. Ik heb ingesteld om naar mappen op de NAS te scannen .
Wees altijd voorzichtig als je externe netwerktoegang hebt met je NAS.

Instellingen op de Synology
Ik gebruik FTP in plaats van SMB. Ik heb een speciale gebruiker genaamd 'scanner'. Machtigingen in het gebruikerspaneel zijn lezen / schrijven naar de map waar scans naartoe gaan. Zorg ervoor dat op het tabblad Toepassingen FTP is ingesteld op 'toestaan'

Controleer dat onder Bestandsservices op het tabblad FTP of FTP-service inschakelen is aangevinkt. Alles is standaard ingesteld, geen wijzigingen op dat tabblad.

Instellingen op de printer
Log op de printer in op de console via het IP-adres en gebruik de systeembeheerdersmodus

Klik onder het pictogram Adresboek (rechterkant) op en ga naar het volgende scherm. Klik op een lege rij "Niet geregistreerd" link. Selecteer de optie Bestand, klik op OK.

Wijzig het type in 'bestand', naam is wat u maar wilt (de mijne is bijvoorbeeld NAS-scan), voer bij hostnaam het IP-adres van de NAS in (geen poorten vereist), mappad gebruik de conventie '/ mapnaam' zonder de enkele aanhalingstekens. De mijne is '/scan', voer de gebruikersnaam en het wachtwoord in van de NAS-gebruiker die je hebt ingesteld om FTP-toegang tot die map te hebben.

Ga dan terug naar de voorpagina van de MFC door op de link 'Naar portaal' rechtsboven te klikken. ga naar 'applicatiebibliotheek' onder de 'adresboek link'. klik op Scan to Preset Destination link, klik op registreer nieuwe button-button. Wijzig de naam van de knop in wat u maar wilt zien op de printerconsole die op de printer is aangesloten. Zet Display-bevestiging op Uit, verander de categorie Verzenden naar bestand, en dan de rest persoonlijke configuratie zoals kleur, zwart-wit, dubbelzijdig afdrukken, PDF of JPEG, enz.

Sla uw knoppen op en ga terug naar de 'applicatiebibliotheek' vanaf de startpagina. Ga nu naar de instellingenlink 'startschermknopweergave' linksboven. selecteer uw nieuwe knoppen en rangschik ze zoals u dat wilt op het scherm van de printerconsole met behulp van de 'omhoog' of 'omlaag' knoppen.

Als het goed is kun je nu gewoon iets op het glas of de automatische feeder leggen, tik met je knop op de printer! De scan staat nu op uw NAS-map. Controleer nogmaals, het kan zijn dat u een knop op de printerconsole moet indrukken om 'nu te verzenden'.